Philips SE4452S/22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SE4452S/22 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Robl 07-11-2009

Gekocht december 2007.
De toestellen hebben kuren:
- regelmatig piepen bij opnieuw contact maken met basisstation
- soms moeilijk in- en uitschakelen toetsenbordblokkering
- meerdere malen batterijen moeten verwijderen omdat toestel niet meer reageert
- erg onhandig dat je gemiste oproepen u 2 toestellen apart moet doorlopen/uitschakelen om het rode lampje uit te krijgen
- vandaag toestel met flikkerend beeldscherm. niets helpt meer, ook na tijdelijk verwijderen batterijen en terugplaatsen blijft display knipperen en toetsen reageren niet. Toestel is overleden :-(

Charo 28-09-2009
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Meer dan een jaar dit toestel in gebruik en hij ziet er mooi uit maar verder is hij waardeloos! Menu e.d zijn prima maar eens in de zoveel tijd valt hij uit of komt er een heel hard geluid uit. Hem aan de praat krijgen is dan niet eenvoudig. Ik heb al een keer nieuwe batterijen gekocht maar dat helpt ook niet.

Sacerdos 02-08-2009
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Het leek een mooie telefoonset, totdat de kuren zoals door iedereen hier beschreven begonnen. Luide pieptonen zonder reden, maar erger nog de ene na de andere handset gaf de geest door overladen van de batterijen (worden warm). Nu na ongeveer twee jaar heeft de laatste van de drie handsets het begeven. Wat mij betreft een erg slecht product van Philips, had dit niet verwacht ook aangezien andere producten die ik van ze heb wel vrij goed zijn. Heb voor alle scores een 1 gegeven, een mooi apparaat dat snel kapot gaat is namelijk gewoon waardeloos. Vooral NIET kopen.

benk38 05-07-2009
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Bezit deze telefoons nu 1,5 jaar en het is een terugkerend drama waarbij alle onderstaande klachten voorgekomen zijn. Nieuwe batterijen leken te helpen maar inmiddels is een van de toestellen weer helemaal van slag.
Ik zag dat ook bij andere varianten van dit toestel soortgelijke problemen zich voordoen. Jammer dat Philips ze nog steeds verkoopt. Daar hadden ze allang mee moeten stoppen. Daarom mijn advies:
NIET KOPEN!!!

Robert040 25-02-2009
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Toestel werkt best wel goed maar heeft ook zijn kuuren.

Kuren zijn terug te leiden op software en het batterijen oplaadcircuit in het basis station. Hierin worden de batterijen namelijk veel te heet door continue overladen. Hierdoor loopt de celspanning te hoog op waardoor het toestel of op tilt gaat, of op WAARSCHUWING gaat omdat het denkt dat er 1.5V batterijen inzitten.
De oplaadbare batterijen zijn geen lang leven beschoren; ik heb ze nu 14 maanden en ze zijn echt OP (of beter 'overleden').
Probleem opgelost door nieuwe AAA oplaadbare batterijen te plaatsen (ik vrees dat dat ieder jaar moet).

Behoudens de batterijen, is de degelijkheid en duurzaamheid van deze 'Philips' mij reuze meegevallen. Degelijke constructie, goede toetsen. Zelfs een valproef op plavuizen schadevrij overleefd.

HD geluidskwaliteit is maar zo-zo; misschien 5% (verwaarloosbaar) beter dan de DECT zonder HD geluid, en 50% (gechargeerd) slechter dan de gewone analoge landlijn toestel.

De extreen luide tonen die wel eens optreden (wat anderen ook melden) zijn m.i. een software fout, waarbij de hands-free luidspreker 'per-ongelijk' ingeschakeld wordt.
Probleem opgelost door het toestel uit en aan te schakelen (lang op rode toets drukken)

Het bedieningsgemak (menu structuur en teksten op display) houd niet over, gezien dat de vrouwen hier er niks anders mee kunnen dan gewoon opnemen en bellen.

En toch is het een goed bruikbaar toestel, dat er ook nog eens fraai uitziet.
Voor mij nog geen reden om ze in te wisselen voor een dure Siemens of een foeilelijke Panasonic.

King Arjen 25-08-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Op papier ziet dit toestel er goed uit, maar in de praktijk valt dit tegen. Tegenvallend zijn het gemak waarmee dit toestel in de hand ligt en de capaciteit van de accu's. Heb vandaag het toestel de hele dag op de lader gehad en na 8 minuten bellen valt het toestel uit. Toestel sinds maart 2008 in bezit. Had eerst op dit forum moeten kijken.

hectic 11-08-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Eerste tijd leek het een heerlijk toestel. Daarna kwamen er wat kuren, zoals extreem luide ringtoon als hij te lang op de lader heeft gestaan.

Toen dezelfde ellende als andere op het forum; handsets die niet meer bereikbaar waren met het basisstation. Uitleg van Philips was dat zij er niets aan konden doen, en dat hat aan signalen van kabelmodems lag. Ik heb, buiten dit forum, nergens een waarschuwing gezien dat dit een probleem kan veroorzaken, en zeken niet dat dit dus destructief is (je kunt niets meer met die telefoons!) Dit is echt te bizar voor woorden!

Vandaar deze score om anderen te waarschuwen voor deze telefoon (dus op individuele onderdelen zou ik een hogere score geven, maar het feit dat je na een tijdje een niet werkend toestel eraan over houdt is voor mij reden om de individuele scores allemaal naar beneden te schroeven.)

dennisimo 29-07-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

De eerste week blij met de telefoon. Daarna niets dan drama. Het enige wat positief is is dat het een mooie telefoon is. Zoals eerder beschreven hadden wij ook problemen met het volume, uitval. En vorige week deed eentje opeens niets meer. Terug naar de winkel en weg ermee. Ik hoop dat Philips hier wat aan gaat doen!! Nu een panasonic. Hopelijk gaat dat beter.

kwant 12-06-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

was in eerste insatntie tevreden met de telefoon. allen het probleem dat als hij iets te lang in de opladerstaat hij een vreselijk hard geluid maakt. en de telefoons heel snel leeg zijn. ik heb een set van 3 en alle drie zijn de sets binnen één week uitgevallen. zoals ook bij andere revieus beschreven. hij knipperd aan/uit maar heeft iet meer het vermogen op op te starten. gelukkig mag ik van de winkel een nieuw toestel uitzoeken. ik ga voor de panasonic, gezien de riviews. Deze telefoon is echt een AFRADER!!!!!!
(drie maanden in bezit)

JBakkertje 30-05-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Het lijkt een leuk toestel, veel mogenlijkheden, prima te bedienen, etc.
MAAR kwaliteit is erg slecht. De eerste zet na 2 maanden terug gebracht naar de winkel, omdat beide handsets uitvallen. Als ze op de lader staan komt er nog een piepje, elke drie minuten, maar verder gaan ze niet meer aan.
Nieuwe set gekregen, die na 3 maanden hetzelfde probleem geeft.

T.J. 29-05-2008

Vanaf het begin al 1 handset waar steeds
waarschuwing opstond. Dat ging gelukkig vanzelf over. Na een half jaar begaf ie het. Hetzelfde wat bij iedereen gebeurt,...aan/uit/aan/uit,...niets meer mee te beginnen. Wat een rommel Philips, en dit is al de tweede! Zo raak je toch een beetje het vertrouwen in Philips producten kwijt. Wel heel mooi design. Heb nu de CD4452,..... ben benieuwd.

haver 28-05-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Ik vind het nog steeds prachtig vorm gegeven toestellen. Ligt prima in de hand, mogelijkheden zijn goed en geluid is perfect, MAAR..... zelfde problemen als hieronder al vaker vermeld. Na resetten knipperen beide toestellen en zijn alleen na wat geklooi met menu knop weer aande praat te krijgen. Lijkt dan OK totdat je gebeld wordt of zelf wilt bellen. Zodra je verbinding tot stand wilt brengen valt het toestel weer helemaal uit. Valt me zwaar tegen van Philips.

Pauluz1 05-05-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Ontzettend slecht. Toestel als duo aangeschaft (basis + extra handset) Beide toestellen nu defect. Knipperend scherm en verder niets. Niet te resetten.
Morgen gaan ze terug naar de winkel!
Erg slecht van Phillips om een dergelijk matig product op de markt te zetten.

Franko 17-04-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Nu enkele maanden in het bezit van dit toestel met 3 handsets. Had hiervoor ook een Philips Dect met 3 handsets (60 geheugens). Ik dacht dat deze qua techniek wel een stap vooruit zou zijn echter dit is zeker niet zo. Als er iemand gebeld heeft dan dien je op alle drie de toestellen de bellijst te bekijken alvorens het lichtje stopt (als je geluk hebt) met knipperen (had mijn vorige geen last van). Geheugens toevoegen: bij mijn oude deed je dat op een toestel waarna dit automatisch naar de andere verzonden werd. Helaas, bij dit toestel gaat dit dus niet. Zo zijn er wel meer vreemde dingen aan dit toestel. Ik wacht op een ander leuk toestel om deze weer kwijt te raken . . .

jrvv 14-04-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Grote teleursteling van de techniek, eigelijk mag philips zoiets niet verkopen.
Ze deden een naam eer aan als ze een terug neem actie ondernemen.
Eigelijk is het een heel mooi toestel , maar ja spontaan stopt alles er mee, aan uit aan uit.
En niet meer aan de praat te krijgen , philips gebeld wordt je niet wijzer van; Jammer:!!!

Remco_S 08-04-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Toestel sinds november 2007 in bezit. Alle genoemde problemen zijn bij mij ook voorgekomen. Vandaag liep een van de toestellen opnieuw vast, kreeg hem niet meer aan de praat. Bij de ik ben toch niet gek winkel toestel teruggebracht en onder service een andere telefoon (Panasonic) mogen uitzoeken! Geweldige Service...

joze48 07-04-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Ik heb hem Zaterdag teruggebracht, hij was weer op tilt geslagen en ik kreeg hem niet meer opgestart.
In bezit sinds sept 2007 in okt. nog een nieuwe set gehad. Ik kreeg onmiddelijk mijn geld terug.
Heb nu een nieuwe siemensset gekocht.
Hè hè wat een opluchting eindelijk normaal telefoneren.

Rene47 03-04-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Wat een zonde van zo'n mooie telefoon. Na een paar weken herrie bij aannemen. Daarna knipperende telefoons. Retour was opvallend makkelijk.

Rob Brabant 14-03-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Ontwerp, geluid en functionaliteit is prima, maar kwaliteit is bedroevend slecht, dus ik raad iedereen af deze telefoon te kopen. Er zitten 2 handsets bij, de eerste ging na 6 weken stuk, deed helemaal niks meer. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren, maar 2 weken later ging de 2e handset ook stuk, met precies hetzelfde probleem. Dit type was niet meer leverbaar bij de winkel waar het aangeschaft is, dus kreeg netjes mijn geld terug, nu maar iets meer geld uitgegeven voor een Panasonic.

Simeon 12-02-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Heb zelfde ervaring dan Jan6 en dit toestel is al een keer omgeruild voor een nieuw exemplaar. Gaf ook herrie van jewelste, moest zelfs alles resetten, dus voedingsstekker eruit; batterijen eruit, voedingsstekker er weer in, batterijen weer terugplaatsen en dat moest ik elke paar dagen herhalen, ondoenlijk. Nu sinds paar dagen heb ik dit weer met mijn nieuwste toestel. Ramp met die Philips. Was altijd trouwe Philipsklant, maar dat gaat natuurlijk een keer over. Concurrenten zat, toch?! >:->

Jan6 25-01-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

De eerste paar weken dat we deze hadden niets dan lof.

Toen kregen we nummerherkenning met een altijd rood knipperende lampje op elke handset vanwege de niet uit te zetten bellijst. (slechte score mogelijkheden) Hierdoor veranderde het mooi uitziende product tot iets irritants. Het lampje heb ik intussen afgeplakt maar mooi is anders. (slechte score vormgeving)

Sinds twee weken gaat het volume van twee van de drie handsets zo af en toe extreem omhoog zonder dat het uit te zetten is. Het volume hersteld zich een tijd later weer maar intussen in de handset onbruikbaar. Een keer maakte het ding zo'n pokke herrie (continu) dat ik de batterij moest losmaken.

Een handset verliest met regelmaat even contact.

Vooral vanwege die achterlijke bellijst (onbegrijpelijk dat ze zoiets verzinnen en verkopen) gaat Philips hier op de zwarte lijst.

fastwallie 19-01-2008
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Ook via internet toestel gekocht. ('s avonds 20:00 besteld en volgende middag in huis !!). Wat een heerlijke set is dit. Goed geluid, leuk blauw display, voelt degelijk aan en een prima prijs. Enige minpuntje is de reminder aan een oproep op het 2e toestel als je die op een ander toestel hebt opgenomen.

Gebo 29-12-2007
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Prachtig toestel Enkele probleempjes opgelost met tips uit reviews.(overzenden telefoonboek op ontvanger bevestigen met menuknop)

MDMW 11-12-2007
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Nu ongeveer een week in bezit en we zijn erg tevreden. We hadden daarvoor een KPN toestel en na nog geen 1,5 jaar al problemen. Dus op zoek naar een andere telefoon en uiteindelijk deze philips gekocht. Echt een super ding. Duidelijk en makkelijk te bedienen ook qua menustructuur, heel goed geluid, slank en mooi design. Geen problemen met overdracht telefoon nummers e.d. maar goed we hebben 'm pas een week.
We vinden het een echte aanrader en nog niet duur ook.

Rygar 09-10-2007
Geschreven voor: Philips SE4452S/22

Geweldige telefoon, vooral de HD kwaliteit van de spraak is erg goed, en daar gaat het tenslotte toch allemaal om. Verder heeft hij alle toeters en bellen die je maar kan verzinnen. Hiervoor een Profoon gehad, ook een leuk toestel maar dit is toch weer een betere klasse. Het is eigenlijk dezelfde telefoon als de CD4452s in een ander jasje. Ik begrijp dus ook niet waarom deze goedkoper is, maar daar hoor je mij niet over klagen want ik vind deze toch mooier. Hij had iets minder lang mogen zijn van mij, voor de rest perfect toestel. Prijs/kwaliteit verhouding A++. Pluim voor Philips.